Opmar
Opmar Optik Genel Müdürü Sertaç Karaca:
“Nebim’in Optik Sektörüne Özel Çözümleri Sayesinde Operasyonlarımız Pratikleşti ve Hızlandı.”, 02.11.2012
2001 yılında kurulan Opmar Optik, Türkiye’nin ilk self servis gözlük mağazalarına sahip olan firmadır. 2012 itibari ile Türkiye çapında 40 mağazaya ulaşan Opmar Optik Genel Müdürü Sertaç Karaca; müşteri memnuniyeti ilkelerini, müşteri memnuniyeti ölçümleri açısından bakıldığında Nebim’in sunduğu çözümlerin faydalarını ve Nebim’in optik sektörüne özel çözümlerini Nebim e-haber okuyucuları için anlattı.
Opmar’ın çalışma alanı, firma geçmişi ve faaliyetlerinden bahseder misiniz?
2001 yılında kurulan Opmar Optik, Türkiye’nin ilk self servis gözlük mağazalarına sahip bir markadır. Opmar müşterileri, mağazalarda rahat, özgür ve diledikleri gibi gözlük deneyebilmektedir. 2009 yılında optik perakende sektöründe dünya çapında 1000 den fazla mağazası bulunan İtalyan menşeli Derigo Vision ile ortaklık yapan Opmar, bu uluslararası ortaklığın verdiği güçle hızlı bir büyüme sürecine girerek 2012 itibari ile İstanbul, Ankara, İzmir, Eskişehir, Adapazarı,
Tekirdağ, Denizli, Trabzon, Samsun, Mersin, Bodrum, Kayseri, Konya, Kütahya’da 40 mağazaya ulaştı. Opmar Optik, her zaman hesaplı fiyatlarla müşterilere % 100 memnuniyeti garanti ediyor.
Nebim ile yollarınız nasıl kesişti? Nebim’i tercih etme nedenlerinizden bahseder misiniz?
İş süreçlerimizin verimliliğini artıracak, her ortamda güven duyabileceğimiz, ihtiyaç duyduğumuz anlarda hızla yanımızda olabilecek ve çözüm sunabilecek bir iş ortağına ihtiyacımız vardı. Özellikle, CRM ve iş zekası başta olmak üzere optik sektörüne özel perakende uygulamalarının tek bir ERP altında toplanması ve en
önemlisi bu uygulamaların kısa sürede adapte edebilmesi en önemle üzerinde durduğumuz özelliklerdi. Bunun üzerine tüm bu özellikleri barındıran, perakende
sektörü tecrübesi ve hizmet anlayışının da bizim hedeflerimizle örtüştüğünü gördüğümüz Nebim ile çalışmaya başladık. Tüm bu hedeflerimizi Nebim’in özverili çalışmaları ve uzman kadrosu ile gerçekleştirdik.
Nebim’in etkin kullanımı ile ilgili olarak almakta olduğunuz eğitimlerden ve destek hizmetlerinden bahseder misiniz?
ERP geçişleri birçok firma için her zaman sancılı dönemler olmuştur. Bu nedenle doğru ERP seçimine karar vermekten daha da önemli bir konu sonrasında alacağınız eğitim ve desteklerdir. Bu anlamda Nebim’i tercih ederek doğru bir karar verdiğimizi bu süreçte de görmüş olduk.
Belirli periyotlarda düzenli olarak verdikleri kullanıcı eğitimleri dışında, her hafta düzenli olarak da Nebim ekibinden yetkili kişiler gelerek birebir eğitim ve destek hizmeti veriyorlar. Herhangi bir ihtiyaç durumunda anlık ve hızlı çözümler ile bizlere destek oluyorlar.
Müşteri memnuniyeti kavramı sizin için ne ifade ediyor? Nebim’in sunduğu çözümler, müşteri memnuniyeti ölçümleriniz açısından baktığınızda şirketinize neler katıyor?
Opmar Optik, hizmetlerinin aksamadan gerçekleştirilmesi; dilek ve şikayetlerin giderilmesi buna bağlı olarak müşteri hizmet takibinin yapılması için ciddi anlamda yatırımlar yaparak, müşterilerine online hizmet vermektedir. Bu bağlamda müşteri memnuniyeti bizim için çok önemlidir.
Nebim’in bizlere sağlamış olduğu en önemli fayda; projeye başlarken belirlediğimiz hedeflerimize kısa bir süre içerisinde ulaşmış olmamızdır. Nebim CRM uygulamaları ile önemli başarılar elde ettik. Gerçekleştirdiğimiz promosyonları CRM uygulamaları ile kısa bir sürede hedeflediğimiz müşterilerimize sunabilmek bize rekabet avantajı yarattı.
Nebim ile yakın işbirliğimiz ve gerçekleştirdiğimiz yoğun çalışma temposu da bütün operasyonlarımızda hızlı ve etkili sonuçlar almamızı sağladı. Nebim Winner online uygulamaları ile mağazalarımızda sevkiyat ve mal kabul işlemlerini daha hızlı gerçekleştirebiliyoruz. Tüm sayımlarımızı etkili bir şekilde yaparken aynı zamanda stoklarımızı da eskisinden çok daha iyi kontrol etmeye başladık. Nebim tarafından sektörümüze özel geliştirilen üretim siparişleri ve mağazacılık operasyonları ile ilgili çözümleri firmamıza uygulayarak verimimizi artırdık.
Nebim’in mağazacılık operasyonları ile ilgili optik sektörüne özel sunduğu çözümler ile işlemlerimiz pratikleşti ve dolayısıyla hız kazanmış olduk. Örneğin; Müşteri ad-soyad, telefon numarası, doğum tarihi, adres bilgileri, T.C kimlik numarası gibi bilgiler kayıt edilerek müşteri tekrar geldiğinde aynı bilgilerin tekrar alınması gerekmiyor, bu da hem bizler için vakit kaybını önlüyor hem de müşteri memnuniyetini artırıyor.
Nebim’in geliştirdiği çözümler ile SGK işlemlerinde de etkin yönetimi sağlayabiliyoruz. Örneğin; Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) ve sigorta şirketlerinin gözlük camı ve çerçevesi ile ilgili katkı paylarını da sisteme tanımlayabiliyor ve ürün satış aşamasında seçilen kuruma göre bu katkı paylarının otomatik olarak ürün satış fiyatından düşürülmesi sağlayabiliyoruz.
Bu anlamda perakende satış işlemleri de müşteri reçetelerindeki cam ve çerçeve bilgilerine göre gerçekleştirilebiliyor ve müşterilerden alınan kaparo da kaydedilerek ürün tesliminde kaparonun otomatik olarak düşürülmesi ve kalan tutar üzerinden nakit veya banka ödeme kartlarına göre tahsilat yapabiliyoruz.
Nebim tarafından bizlere sunulan iş zekası uygulamaları ile de satış adetlerimiz, mağaza cirolarımız, gün, ay, yıl bazında raporlanıyor ve detaylı analizler alabiliyoruz. Bu uygulama ile bize sunulan detaylı raporlar ve analizler sonucunda hem bilgi edinmiş oluyor hem de edindiğimiz bilgiyi etkin bir şekilde kullanabiliyoruz. Nebim tarafından geliştirilen bu uygulama ile hızlı ve esnek raporlama sistemine kavuştuk. Bu sayede sağlıklı analizler yapabiliyor ve sağlıklı kararlar alabiliyoruz.
Perakendenin yanı sıra toptan iş süreçlerinizde de Nebim çözümlerini uyguluyorsunuz. Bu anlamda Nebim’in iş süreçlerinize sağladığı katkılardan bahseder misiniz?
Hem üretim işlemleri hem de perakende satışta yapılan işlemlerin farklı olduğunu görebiliyoruz. Bu anlamda Nebim, her adımımızda bize özel çözümleri ile destek olmaktadır.
Demo Talebi
Nebim yazılımları hakkında daha fazla bilgi almak için demo talebinde bulunun.
Demo Talebinde Bulunun